KPSS Tercihlerinizde Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar Manşet, Özel Haberler


2011/1 KPSS tercih klavuzu ve yerleştirmeleri başladı. Çok yakında da Sağlık Bakanlığı Personel alımı yapılacaktir.

Hangi pozisyonda bulunan kişiler hangi kadrolara tercih yapabilir. Ayrıntılı olarak sizlere açıkladık

Sağlık Bakanlığı Personel alım tarihi ve sayısı için Tıklayınız

Kamuda Sözleşmeli Olarak Çalışanlar Kadrolu Pozisyonlara Tercih Yapabilir mi?

Kamu kurum ve kuruluşlarında sözleşmeli olarak çalışan personel kadrolu alımlara başvurabilir. Ataması yapılması halinde bağlı bulunduğu kurumdan istifa edip yeni kadrolu kurumuna başvurabilir.

Sözleşmeden Kadroya Geçen Personel; Sağlık Bakanlığının Sözleşmeli Atamasına Başvurabilir mi?

Sözleşmeli pozisyonda iken Kadro Kararnamesiyle kadroya geçen personel; Sağlık Bakanlığının yapacağı sözleşmeli atamalara başvuramazlar.

Kanun Hükmünde Kararname hükmü uyarınca sözleşmeli pozisyonda çalışmakta iken memur kadrosuna geçmek üzere dilekçe veren kişilerin memur kadrosuna atanması yapılması halinde kişiler kendi rızaları ile sözleşmeli pozisyondan istifa etmiş olmaktadır. Dolaysıyla bu durumdakiler yukarıdaki madde gereğince, sözleşmelerini tek taraflı olarak fesih ettiklerinden, 1 yıl boyunda herhangi bir yere sözleşmeli personel olarak yerleşemezler.

Kadrolu Memurluğa Ataması Yapılanlar ve Gitmeyenler de Durum Ne Olacak

KPSS kadrolu alımlarına Ösym tarafından yerleştirilmesi yapılıp bu kuruma başlamayanlar, bu kpss puanı ile;bir sonraki KPSS tercih işlemlerine başvuruda bulunamazlar. Tercih yapıp atansalar bile kurumlarına başlatılmazlar.

O yüzden kadrolu alımlara tercih yaparken gitmeyeceğiniz yere tercih yapmanız sizi zor durumda bırakabilir.

Peki bir önceki sözleşmeli alımda tercih yapıp yerleştirilen ancak gitmeyen personelin tercih hakkı varmıdır?

Kpss alımlarıya sözleşmeli personel boş kadrolarına yerleşip atanan ancak bazı sorunlardan dolayı bu pozisyonlara gitmeyen personelde tekrar tercih yapabilirler. Bu kişiler aynı zamanda kadrolu memur alımınada başvurabilirler.

Memur Kişiler Tekrar Memur Kadrolarına Tercih Yapabilir mi?

Memur bir kişi KPSS 2011/1 yer alan başka bir memur kadrosunu tercih eder ve atanırsa, bu kişi o kadroya ancak kurumlar arası muvafakat ile geçebilir. Çalışılan kurum muvafakat vermez ise bu kişinin diğer bir kuruma geçmesi mümkün değildir.

MediHaber.NET Özel Haber

Etiketler:, , , , , ,

Son Yorumlar

  1. büşra att

    sağlık bakanlığı daha ne kadar bekletmeyi düşünüyo acaba bizi sorabilirmiyiz ??????? 20 haziran denildi neden uyulmuyo acaba bu tarihe ? tercih süresi uzatılmaz ama …!

    1. oğuzhan att

      att arkadaşlar ne zamana kadar sadce isyanımızı sanalda dile getircez bıkmadık mı nisandan beri hep bir ay içinde diye kandrılıyoruz bakın temmuzdada olmuycak yeter bakanlık bizi sallıyor resmen ya

  2. süleyman

    arkadaşlar 4b li olarak haziranda üniversite hastanesine başladım.sağlık bakanlığı alımına bende katılabiliyormuyum

  3. özlab

    arkadaşlar 2,5 aydır 4b li olarak çalışıyorum kadroya geçiş için işlemlerin tmmlanmasını bekliyoruz 4b li atandım ama bu durumda kendi kurumumda kadrolu olucam bu durum bu atamalarda tercih yapmama engel olur mu?

  4. özlab

    yukarıdaki bilgide benim durumumda olan birinin sözleşmeli atamaya tercih ypması halinde olacak durumdan bhsedilmiş kadrolu atmaya tercihle ilgili bilgi yok bilen warsa açıklarsa sewinirim üniversite hastanesinde çalışıyorum tayin hakkı bizde çok zor imkansız htta bu yüzden tercih yapmam gerekiyor

  5. hatun

    ocak 2011de 4bli atanıpta gitmeyen başlayış yapmayan 2011 ağustos taki sağlık bakanlığının alımına başvurabilir mi
    cevp yazın bilen varsa lütfen

    1. dryklg

      bende 4b li atanıp gıtmeyen tekrar 4b lı atnabılrmı sorusuna bır turlu cevap bulamıyorum atandınızmı

  6. Editör Yazar

    Kpss alımlarıya sözleşmeli personel boş kadrolarına yerleşip atanan ancak bazı sorunlardan dolayı bu pozisyonlara gitmeyen personelde tekrar tercih yapabilirler. Bu kişiler aynı zamanda kadrolu memur alımınada başvurabilirler.

    1. gizemli

      EDİTÖR CEVAP VERİRMİSİN KADROLU OLARAK 2011/1 ALIMLARINMDA SAĞLIK BAKANLIĞINA ATANAN KİŞİ TEKRAR KASIMDAKİ KADROLU ALIMDA SAĞLIK BAKANLIĞINA TERCİH YAPABİLİRMİ LÜTFEN Bİ CEVAP VERİN YOKSA İSTİFA EDİCEM ????

        1. bekiri

          Memur bir kişi KPSS 2011/1 yer alan başka bir memur kadrosunu tercih eder ve atanırsa, bu kişi o kadroya ancak kurumlar arası muvafakat ile geçebilir. Çalışılan kurum muvafakat vermez ise bu kişinin diğer bir kuruma geçmesi mümkün değildir.EDİTÖR BU kurumlar arası muvafakat oloyını analamadım ben yardımcı olurmusun

        2. bekiri

          yukarıdaki gizemli arkdaş sormuş siz tercih yapamazsınız deişiniz ama bu mvafakat olayı kafamı karıştırdı

  7. hatun

    ay gerçekten mi çok sevindim cevap verdiğiniz için teşekürler yani atandığımda sorun çıkmayacak değilmi

  8. fatma

    mrb ben kadrolu olarak 800 öğretmen atamasında Van’a atandım ağustostaki yapmış olduğum 26. madde nedeniyle ama şu anda gitmek istemiyorum, ve 2012 temmuz sınavına girmek istiyorum, atama gelipte gitmediğim için sınava girş hakkım yanar mı bir yıl beklemem mi gerekiyor yada ne kadar süre tercih yapamıyorum sınava giremiyorum ne gibi haklarım gidiyor açıklayıcı bir cevap bekliyorum :(:(:( şimdiden tşşkler…

    1. feza

      şuan sizle aynı durumdayım bende bilgi edinemiyorum ama bir sene geçmiş yaşamış biri olarak beni bilgilendirebilir misiniz.2013 te sınava girebiliyor muyum?

  9. elife

    ben bi öncekii sözleşmelide hemşire olarak atandımm bu kadroluda tercih yapabiliyomuyum tercih yapmam için istifa etmemm mi lazımm

  10. güll

    KPSS 2011/9 atanan ve göreve başlayan biri bir sonra ki 4b alımlarda tekrar tercih yapma hakkı var mı?(kimisi yapabilir diyo kimisi atanıp gittiysen puanın yanıyo diyor lütfen net bir cvp istiyorumm:( )

  11. Acil112

    ÇALITIĞIM İSTASYONDA
    Bir önceki atamada yerleşip, 2011/9 da tercih yapıp atananlar var!..
    3/4 Ay çalıştıktan sonra Ocak ayında sözleşme imzalamayıp(tek taraflı fesih)
    yeni atandığı yerde Çalışmaya başladılar!!!

  12. ahmet

    kpss de tercih ettiğim kadro geldi fakat sağlık raporu olumsuz sonuclandıgından dolayı gidemedim aynı kpss puanı ıle bı sonrakı tercihte bulunabılırmıyımm yanı yerlesebilirmiyim

  13. ali

    üniversite hastanelerinde çalışan kadrolu hemşire başka kuruma atanma istegi neden kabul edilmiyor mevzuatta bunun açıklaması varmı

  14. AYŞEGÜL

    2012 haziran memur atamalarında dil terapistligi bölümüne atandım.sartları dikkatli okumadgımdan dolayı sartları saglamadıgımısonuclar acıklanınca ögrendim.bu yüzden yerlesmedım.bunun memurıyet icin cezası nedır. bılgısı olanların bu konuda yorum yapmasını rica edıyorum

  15. Tuba

    Merhaba. İki kez yerleşememe kuralı sadece Ösym’nin yaptığı yerleştirmelerde geçerli diye duymuştum. Peki şimdi şu sıralar adalet bakanlığı ve tsk’nın personel alımı var. Ben bu kurumlara başvurdum. Adalet ve tsk’da istek dışı yerlere atama yapabiliyomuş. Yani resen atama. Diyelimki tercih dışı bir yere yerleştirildik ama gitmek istemiyoruz. OSYM’nin kasım ayındaki atamasında tercih yapabiliyor muyuz?

    1. sema

      merhaba. tsk’ya veya adalet bakanlıgı’na atanıp güvenlik soruşturması aşamasında vazgeçtiğimiz zaman kasım atamasında veya daha sonra kpss puanımızı kullanabiliyor muyuz??

      1. Editör Yazar

        aynı puanınızla atanamazsınız. ayrıca kadrolular diiğer kurumları kazanıp geçmek istediğinde kurumunuzdan muafakat alması gerekir

  16. ayça

    merhabalar..sağlık bakanlığında kadrolu olarak çalışıyorum..kpss ile üniversite hastanesine 4b li olarak atandım..6 ay bekleme şartı var mı acaba????

  17. merve

    merhaba
    2012 aralık ayındaki sözleşmeli sağlık personeli olarak atandığım taktirde p10 puanımla şubattaki kadrolu öğretmen atamasında tercih yapabiliyor muyum acaba

  18. hatice

    2012 aralıkta sözleşmeli hemşire olarak atandığımda daha sonra 2013 te kadrolu atamalara tercih hakkım var mı?yardımcı olun lütfeennn…

  19. enes

    4 b sözleşmelı olup kadrolu atanan ancak kadroya gıtmeyen kısı ğörevıne sözlesmelı devem edebilir mi

  20. hhh

    4b li alımda tercih yapıp bazı nedenlerden dolayı gidemeyenler için hüküm kesin mi yani tercih yapabilir mi herkes farklı söylüyor admi yardıcı olabilir misiniz

  21. asivemavi

    Merhaba arkadaşlar çoka cil olarak soruma cevap vermenizi rica ediyorum lütfen bilen biri varsa net şekilde cevap versin. Şimdiden Allah razı olsun.
    Ben işkurda sözleşmeli olarak işe başladım. Bu yıl ağustosta yani 2013 ağustos öğretmen atamasında tercih yapabilir miyim? yani Tercih yapma hakkım ölür mü sözleşmeli çalıştığım için. Öyle bir durum varsa lütfen açıklayınız .Çok teşekkür ederimşimdiden

  22. ali

    sa diyanette 4/b li olarak çalışıyorum 4 ay önce kadro sıavına girerek tayinim kadrolu olarak erzuruma çıktı gitmedim şuan gündemde olan 80bin sözleşmelinin kadroya geçişi için çalışmalar war ben bundan tekrar faydalanabilir miyim editör yardımcı olursanız sewinirim

    1. hakan

      hocam kadrolu yerleşmediniz diyanete göre hem yerleştiniz + atama oldunuz bu şekil oldumu 657 göre 1 yıl 4a memur olamıyorsunuz kanunen

      dpb sordugumda bunlar yerleştirme yaptılarsa bu usulsuz dur diyor ama meb gibi direk atama yaptı iseler 657 göre 1 yıl ceza var ve diyanet biz diyor atama yaptık 4a memur olamıyorsunuz kadrolu yani

  23. ali

    s.a ben diyanet işleri başkanlıgının 11 ay önce açmış oldugu 4b sözleşmeli alıma başvurdum ve yerleştim evrak teslimi yaptım ancak ailevi ndenelerden dolayı göreve başlamadım bir dilekçe verdim ilçe müftülüğüne atammın iptali için benim şimdi akşam sabah diyanet 4b sözleşmeli alıma çıkacak bi sorun yaptıım söz konusumu kanunnen yani bir yıl falan ceza ( o yerleştigim unvan müezzinlikti bu yıl imam hatip olarak başvurcam ve o yılki kpss 2010 du şimdi yeniden girdim 2012 kpss var ve ben sözleşme falan imzalamadım teşekkürler

  24. yağmurçabalak

    ben mayıs ayında 4bli olarak yerleştim ama yerleştiğim yere ailevi sorunlar yüzünden gidemedim.anestezi öenlisansım 81 puan aldım ben şimdi tekrar kadrolu alımda tercih yapabilirmiyim.tercih yapsam bile atamam yapılacakmı.bana bu konuda yardım edebilirmisiniz..

  25. hemşire35

    arkadaşlar . kadrolu atamada atanamayıp sözleşmeli atamalar için tekrar başvuru yapabilir miyiz? yapamazsınız diyenler var .bilgisi olan var mı???

  26. ayşe

    saglık bakanlıgının kpss 2013/1 ataması ile kadrolu olarak atandım.aynı kpss puanı ile sözleşmeli alımlarda tercih yapma imkanım var mı

  27. dilara

    kpss 2013/1 ataması ile kadrolu olarak atandım. aynı kpss puanı ile kasımda yapılcak olan kadrolu atamaya yada herhangi sözleşmeli atamaya tercih yapabilirmiyim? yaparsam istifa etmiş sayılırmıyım? tercihte yerleşemezsem ilk atandğm yere devam mı edicem memurluğuma bi zararı olur mu? şimdiden tşk ederm

  28. hkm53

    mayıs 2013 te sözleşmeli olarak atandım. ekim 2013 khk ile kadrolu oldum. kasımdaki kadrolu atamada tekrar sağlık bakanlığı kamu hastaneler kurumu hemşirelik kadrolarına tercih yapabilir miyim. haberi okudum ama emin olmak istiyorum zaten olursa 2 tercih yapacağım net bilgim olursa boşuna 1 kişilik yeri ziyan etmemiş olurum. teşekkür ederim

    1. mehmet

      bir yerde okumuştum eğer bakanlık uygun görürse başlayış oluyormuş.editör bilgilendirirse iyi olur bu durumda olan bi kaç arkadaşım var tercih yapacaz ama kesin bilgiye ulaaşamadık

    2. O.D

      aynen bu KHK ile geçenler nasıl olcak muvafakat mı alarak geçicez anlamadm :/ sayın editörüm cevabını bekliyoruz

Yanıtla